بهترین وب سایت دخترانه
بهترین وب سایت دخترانه
وبلاگی متفاوت از همه ی چیزای خوب

قاره‌ها معمولا بر اساس عرف شناخته و متمایز می‌شوند و معیار مشخصی ندارند. به طور قراردادی هفت قاره شناسایی شده‌اند(از بزرگ به کوچک بر حسب مساحت): آسیا، افریقا، امریکای شمالی، امریکای جنوبی، جنوبگان، اروپا، اقیانوسیه.

 قاره ها2

تعریف‌ها و کاربردها

به طور معمول، قاره‌ها تکه زمین‌های بزرگ و یکپارچه‌ای هستند که در حالت مطلوب توسط دریاها از یکدیگر جدا شده‌اند. البته تقریبا همه ی قاره‌های جهان بر اساس قرارداد و عرف و نه بر اساس تعریف بالا شناخنه شده‌اند. همجنین معیار بزرگ بودن قراردادی است مثلا گرینلند بزرگترین جزیره شناخته می‌شود در حالی که استرالیا را قاره می دانند.

گستره ی قاره‌ها

نقشه کشور‌های جزیره‌ای، این مناطق اغلب به عنوان بخشی از قاره‌های نزدیک به خود محسوب می‌شوند

 

نزدیک ترین معنای قاره تکه‌های یکپارچه زمین است و بر این اساس آب‌های کم عمق و جزایر را در بر نمی‌گیرد. بر این اساس اروپای قاره‌ای برای اشاره به سرزمین اصلی اروپا که شامل جزایری مانند بریتانیا، ایرلند و ایسلند نمی‌شود، به کار می‌رود. به شکل مشابه ایالات متحده قاره‌ای برای اشاره به ۴۸ ایالت یکپارچه ایالات متحده است که شامل آلاسکا و هاوایی نمی‌شود.

 

البته به عنوان فرهنگ گستره قاره‌ها ممکن است فراتر از این برود و جرایر اقیانوس‌ها را هم در بر بگیرد. بر این اساس همواره ایسلند بخشی از اروپا و ماداگاسکار بخشی از افریقا محسوب شده‌اند.

جدا شدن قاره‌ها

 

این ایده که قاره‌ها تکه زمین‌های جدا از هم هستند با برخی دانسته‌های تاریخی هم در تضاد است. از هفت قاره عمده شناخته شده تنها جنوبگان و اقیانوسیه از بقیه ی قاره‌ها منفک بوده‌اند. جدا شدن امروزه قاره‌ها به سبب جا به جایی‌ها در پوسته زمین است.

مقایسه مساحت وجمعیت قاره ها:

جمعیت قاره ها


نظرات شما عزیزان:

روژان
ساعت19:45---2 بهمن 1396
عالی بود

نگین
ساعت19:01---22 آذر 1395
بد نبود

هستی
ساعت18:10---4 دی 1394
خوبه

نیلوفر
ساعت17:43---11 بهمن 1393
خوب بود

رضا
ساعت16:10---29 آذر 1393
وب خوبی داری

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.